خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/23 - 16:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمیان در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی تشکل همراهان مقاومت؛

حمایت دانش‌آموزان ایرانی از نوجوانان فلسطینی/ ضرورت تبیین جنایات صهیونیست‌ها با زبان هنر

رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین گفت: اقدامات و فعالیت‌های تشکل همراهان مقاومت با هدف حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی و همچنین تبیین جنایات صهیونیست‌ها بر علیه ملت مظلوم فلسطین با زبان فرهنگ و هنر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی تشکل همراهان مقاومت صبح امروز (شنبه 23 تیرماه) با حضور رییس و اعضای کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و همچنین مدیران آموزش و پرورش شهر تهران و دانش آموزان عضو تشکل در پژوهش‌سرای وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

ابوالقاسم رحیمیان، رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های این تشکل همراهان مقاومت، گفت: تشکل مذکور با حضور دانش آموزان نخبه فرهنگی و هنری مناطق آموزش و پرورش شهر تهران در قالب پنج انجمن شامل نقاشی و گرافیک، انیمیشن و پویانمایی، پادکست، موشن گرافی، شعر و داستان فعالیت می‌کنند.

وی در این زمینه اظهار کرد: اقدامات و فعالیت‌های این تشکل با هدف حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی و همچنین تبیین جنایات صهیونیست‌ها بر علیه ملت مظلوم فلسطین با زبان فرهنگ و هنر انجام می‌شود.

رحیمیان ادامه داد: دانش آموزان عضو این تشکل فعالیت خود را در ساعات خارج از مدرسه و به تفکیک جنسیت در کانون‌های فرهنگی و تربیتی انجام می دهند.

رییس کارگروه جوانان اتاق وضعیت فلسطین تصریح کرد: با توجه به استعداد و مهارت فردی دانش آموزان، تولید محتوا در رشته تخصصی خود  تحت نظارت مربیان متخصص یکی از فعالیت های عمده اعضاء محسوب می شود لذا پیش بینی می کنیم در آینده‌ای نزدیک شاهد تولید هدفمند محتوا در حوزه فلسطین از سوی این دانش‌آموزان باشیم.

وی در پایان از دانش آموزان هنرمند درخواست کرد تا موضوع مقاومت را محور آفرینش این آثار قرار دهند و با نگرش فرهنگی و هنری خود، یاریگر کودکان و نوجوانان فلسطینی باشند.

همچنین در ادامه، آیت‌الله محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری در این آیین ضمن اشاره به موضوع مقاومت و جایگاه ویژه آن در فرهنگ‌ و‌ معارف حسینی(ع)، گفت: از برجسته‌ترین آموزه‌های قیام حضرت سیدالشهداء (ع)، مقاومت در برابر ظالم و یاری مظلوم است لذا باید با الهام از پیام عاشوراء، دانش آموزان را با فرهنگ مقاومت آشنا کنیم.

وی ضمن تاکید بر تداوم و توسعه فعالیت‌های این مجموعه، خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: امروز چشمان کودکان و نوجوانان فلسطینی به حمایت از شما دوخته شده لذا باید با الهام گرفتن از فرمایشات سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به یاری مظلومان بشتابید./

پایان پیام

  • کد خبر : 380513
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار